Detta är en traditionell Guld-M-kategori som skapades med målet att uppmärksamma god kommunikation som utförts med små medel. Cajsa Warg var en inflytelserik hushållerska och författare som under 1700-talet tillskrevs uttrycket ”man tager vad man haver”.
I denna kategori vill vi lyfta ett gott exempel på detta, där ett företag eller en organisation med små medel har skapat goda kommunikativa resultat.
Av: Matador
Akademiska sjukhusets barnfond är en stiftelse som samlar in pengar som används för att ge barnen som vårdas på Akademiska sjukhuset glädjen att då och då få tänka bort sin sjukdom och göra det som alla barn älskar – leka, skratta, uppleva.
Av: Wasabi Web/WMKI Produktion
Företagsänglarna är ett projekt för att främja och lyfta Uppsala som en prominent entreprenörsstad, samt att skapa arenor där näringslivet, akademin, kommunen och studenter kan mötas. En nyckel i detta är att nå ut med budskapet att entreprenörsskap bubblar i staden.
Av: GO Adventure
Den 13:e december stod ett hundratal personer vid Svandammen och tittade upp på det ovanliga Lucia- tåget, som med specialanpassad säkerhetsutrustning och försiktiga steg, klev fram på taket till Uppsala slott.
Av: Komson
Uppdraget var att göra en lokalkampanj mot bygg- branschen. Syftet var att uppmärksamma den viktiga frågan att arbeta säkert när man arbetar på hög höjd. Målet med kampanjen var att få byggherrar och andra inom branschen att delta på ett kostnadsfritt event ’Uppsalas Höjdare’ i C2s egna lokaler där frågan skulle lyftas.
Jury och övrigt
Juryarbetet för Årets Cajsa Warg har gjorts av Drivhuset Borås.
Juryordförande: Sarah Norving (verksamhetschef), Matilda Jagendal (affärsutvecklare) och Mohammed Kossir (affärsutvecklare).
Den oberoende jurygruppens arbete har gått ut på att, utifrån tävlingens kriterier, nominera fyra finalister samt utse och ge en motivering till vinnaren.